dinsdag 9 mei 2017

'Schatten' van de oude boerderij beginnen te herleven

 
Ik vind het altijd leuk om ergens een eigen draai aan te geven.
Nou zijn wij daar tijdens de bouw van ons huis ook wel heel intensief mee bezig geweest, maar dat kan natuurlijk ook met kleine dingen.
 
Toen wij de oude boerderij en vele schuren gingen slopen, hebben wij zelf vele oude elementen er uit gehaald en bewaard in een grote, blauwe container die nog steeds op ons erf staat.
Wat hebben wij vele uren/dagen lopen struinen door de schuren en boerderij.
Hierdoor heeft de oude boerderij ook emotionele betekenis voor ons gekregen.
Wat wij eruit sloopten, was voor velen TROEP (en wat heb ik dat vaak moeten horen).
Voor mij waren het kleine 'schatten', waarmee ik mijn interieur een persoonlijke touch kan geven.
Bovendien herleeft de oude boerderij zo nog een beetje in ons nieuwe  huis.
 
 
Tijdens de sloop van de boerderij hebben we nog enkele brokstukken puin bewaard van de gevel, voordat deze brokken de vergruizer in gingen.
Leuk als aandenken, dachten we toen, maar wat ik ermee ging doen wist ik nog niet.
Tot vandaag.....
Waarom zou ik het niet gewoon neerleggen, zoals je een ornament neerlegt?
Een brokstuk met een verleden, robuust en verweerd.
En door dit robuuste karakter ook precies passend in mijn keuken.
 
 
Met een windlicht van glas erop en de bos fluitenkruid geplukt van eigen erf, heeft deze 'schat' zijn
plekje gevonden.
 
 
Nog meer 'schatten' hebben hun weg gevonden richting ons huis.
De oude flessen die je op bovenstaande foto ziet, hebben we in de grond rond de boerderij gevonden.
Nu decoratie met een emotionele waarde.
 
 
Ik wilde graag nog wat toefen maken, maar dan net even iets anders.
Wetende dat we heel veel oude, verroeste kettingen gevonden hadden op de deel, dook ik de blauwe container in en voilĂ .....
Het geeft de toef gelijk de stoere sfeer waar ik zo van houd!
 
 
Terwijl ik in de container was, even snel 2 foto's gemaakt van een paar dingen.
 
  
 
 
Oude boerderij- en stalramen, oude deuren en ramen, koeiendrinkbakken, de oude keldertrap, zinken teilen, het onderduikersluik, noem maar op....
 Er ligt nog zoveel in de container.
Sommigen gaan een plekje krijgen in huis, de rest gaat ter zijner tijd de verkoop in.
 
 
Namens Yara een high-five !
 
 
 
Lieve groet, Hilgonda
 

6 opmerkingen:

Judith zei

Wat een supergave vondsten en dat velen onze 'schatten' zien als troep vind ik alleen maar grappig! Koester jij die troep maar, dan zullen anderen zichzelf vast tweemaal bedenken als ze het totaalplaatje zien (al zijn er genoeg mensen die het zelfs dan nog niet snappen haha)

Brenda zei

Ik vind het zo mooi hoe jij de " oude schatten" hebt hergebruikt in je interieur.
Dit geeft je woning juist zoveel sfeer.
Ik hou er van☺.
Groetjes en high five terug aan die prachtige Yara.

Coby Breitner zei

Super dat je er op tijd aan gedacht hebt om die dingen te bewaren. Staat geweldig het brokstuk en trouwens ook de stoere kettingen.
Groetjes Coby (cbcosycot ig)

Home and Lifestyle zei

Mooi zoals je dit in huis hebt toegepast. Niet alleen heel decoratief maar ook nog eens uniek wat materiaal betreft. Ik ben benieuwd wat je nog meer uit de container gaat vissen en toepassen.

Liefs, Ingrid

lia zei

Wat een mooie schatten. En er staat nog veel meer moois in die container.

Robotmaaier zei

Hooi hoor Hilgonda!